MKOE Honlap

Konzultáció és véleménynyilvánítás elektronikus úton
véleménynyilvánító szavazással
2017-11-16 9:52

A NAV 200 százalékos bírsággal fenyeget, miközben a saját hibáiért nem fizet
A jogalkotó meggondolta magát
2017-11-03 11:30

2017. évi 2*2 kreditpont elismertetése
A szakmai kiadványra is
2017-11-02 7:45

Ingyenes MKOE előadás (Budapesten)
2017.11.23.-án a Lurdy Házban
2017-10-31 16:11

Ingyenes kérdés-válasz szolgáltatás az MKOE tagjai számára
Az MKOE költségvetéséből finanszírozott, lektorált szakmai szolgáltatótól
2017-10-11 20:33

MKOE budapesti ingyenes előadásnap
2017.10.25.
2017-10-11 11:20

Megalakult az IFOB
Az MKOE az alapító tagok között szerepel
2017-10-03 22:02

Az MKOE házhoz jön!
Szakmai programjaink az oktatási szezonra
2017-09-18 16:07

Nem állhat le az ügyfélkapu a bevallási határidő napján!
Informatikai megoldásokra van szükség
2017-09-12 10:57

Előadás ajánló
Ajánlat
2017-09-08 15:20

Lehet papíron is táppénzt igényelni
a kormányrendelet ellenére befogadja a kérelmeket a hivatal
2017-09-08 14:26

SALDO kreditpontok 2017.
E-learning több témában
2017-09-01 16:30

Nem sürgős feladat a cégkapu nyitás!
Tévesen értelmezik a cégek határidőt és azt, hogy ez kinek a feladata
2017-08-28 16:33

Csalódás az új adózási "rendtartás"
Górcső alá kerültek a törvényjavaslatok
2017-08-23 17:10

Jogosulatlan adatkezelést végez a NAV PEII
a pénzmosás elleni küzdelem bürokráciájába csúszott komoly hiba
2017-07-17 15:40

Sikerült elérni a székhelyszolgáltatási rendelet módosítását!
Az MKOE részéről tett javaslatok egy részét egy-az-egyben átvette a minisztérium
2017-07-03 21:20

BKIK: Tájékoztatás
az agrárkamarai tagdíjak visszamenőleges módosításának lehetőségéről
2017-06-23 11:06

A könyvelők összezárnak az agrárkamarai tagdíjjal szemben!
Agrárkamarai tagdíjak miatti felülvizsgálat 2017.07.31-ig
2017-06-12 11:04

Kedvező fordulat a központosított iparűzési adóbevallás terén
A NAV javított a 16HIPA bevallás adatain és jogosultsági vizsgálatot is végez
2017-05-23 14:26

Pénzforgalmi bankszámlanyitást írna elő a kormány
Az alanyi mentes egyéni vállalkozónak drága és felesleges intézkedés nem támogatható! (Nem is valósult meg!)
2017-05-19 10:11

Az MKOE fellép az iparűzési adó bevallása terén tapasztalható gyakorlattal szemben
Egyes önkormányzati adóhatóságok nem fogadják el a NAV-on keresztül érkező bevallásokat
2017-05-06 14:06

Elindult az E-SZJA rendszer!
Gyűjtsük össze a tapasztalatokat, segítsük az adóhatóságot!
2017-03-17 15:30

NÉBIH erdészeti info
Az EUTR regisztrációra kötelezettek köre
2017-03-03 13:22

A NISZ Zrt a SZÜF és a Cégkapu megvalósításához az MKOE vezetőivel egyeztetett
Az elektronikus közigazgatási ügyintézés töretlen fejlődését segítjük
2017-02-21 21:19

A NAV adóigazgatóságainak központi e-mail címei
A NAV honlapján nehézkesen elérhető információkat tesszük közzé
2016-11-19 14:47

Az ügyfékapu fejlesztésével kapcsolatos elképzelések közzététele
Bemutatjuk a tervezett szűrési funkciókat
2016-08-10 13:30

Késik az ügyfélkapu fejlesztése
A szűrésektől leállhatna az egész rendszer
2016-08-05 14:27

Áttörés történt az egyéni vállalkozók ügyintézésében!
Meghatalmazott intézkedhet egyéni vállalkozók elektronikus bejegyzése során
2016-07-11 22:47

Sikeres egyeztetés a NISZ Zrt-nél
az ügyfélkapu augusztus 11-től szűrhető lesz!
2016-07-07 15:15

Az ügyfélkapu nem szemetesláda!
Az MKOE fellép a fejlesztések ésszerűsítése érdekében
2016-06-29 16:48

Nyitóoldal Egyesületünkről Fórum Ajánlatok Kapcsolat Tagjainknak Linkek

Alapszabály

I. Általános rendelkezések

1. Az Egyesület neve: Magyar Könyvelők Országos Egyesülete

2. Az Egyesület rövidített neve: MKOE

3. Az Egyesület székhelye: 1134 Budapest, Lehel utca 11. IV.em. 407. ajtó

4. Az egyesület jogállása: a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (a továbbiakban: Egyesület) országos szakmai és érdekvédelmi, érdekképviseleti szervezetként működő civil szervezet, amely az egyesületi szabályok szerint folytatja tevékenységét. Az Egyesület jogi személy.

5. Az Egyesület alapvető célja: a tagok szakmai érdekképviseletének ellátása, támogatása, szakmai tájékoztatása, oktatása, tanácsadás nyújtása, továbbá a könyvelői feladatokat tárgyaló, bemutató képzés, előadás szervezése, kiadványok megjelentetése és terjesztése.

6. Az Egyesület tevékenysége:
- a könyvelői szakma érdekeinek képviselete a szakmát érintő törvénytervezetekkel kapcsolatos, valamint a különféle hatóságok előtti szakmai állásfoglalásokon keresztül,
- képviselet a hazai és a nemzetközi szakmai szervezetekben,
- a könyvelési tevékenységet érintő jogszabályok véleményezése,
- javaslatok kidolgozása a könyvelési tevékenységre vonatkozó törvények módosítására, hazai standardok kidolgozására, a könyvelői munka egyszerűsítésére, a képzés és oktatás korszerűsítésére,
- a könyvelést érintő kérdések elméleti továbbfejlesztése és gyakorlati megvalósítása,
- a könyvelői tevékenység egészére vonatkozó szakmai etikai normák és továbbképzési koncepciók kidolgozása,
- a tagok folyamatos szakmai továbbképzésével kapcsolatos intézkedések megvalósítása, részvétel a tagok szakmai képzésében,
- szakmai információszolgáltatás, a megválaszolatlan kérdések és az azokkal kapcsolatos állásfoglalások összegyűjtése,
- egyeztetett és a szakma által elfogadott állásfoglalások összegyűjtése, megjelentetése,
- előadások, konzultációk, vitafórumok szervezése az időszerű feladatokról, a felmerült problémákról, alkalmanként az adótanácsadókkal és a könyvvizsgálókkal közösen, szabad véleménynyilvánítás mellett,
- a tagok részére szakmai tanácsadás nyújtása annak érdekében, hogy az adózási és a számviteli szakma elismert szakértői legyenek,
- a könyvelők oktatása akkreditált képzés részvevőjeként,
- az Egyesület tagjai részére - lehetősége szerint - támogatás nyújtása pihenési, sportolási igényeik kielégítéséhez.

7. Az Egyesület hatóköre: Magyarország területe.

II. Az Egyesület tagjai

8. Az Egyesület tagjai
- a rendes tagok és
- a különleges jogállású tagok.

9. Az Egyesület különleges jogállású tagjai
- a pártoló tagok és
- a tiszteletbeli tagok.

A tagsági jogviszony keletkezése

10. Az Egyesület rendes tagjává olyan személy (természetes személy, jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság) válhat, aki/amely
- nyilatkozik a belépési szándékról,
- elfogadja az Egyesület célját (céljait),
- az Alapszabály alapján az Egyesület tagjait terhelő kötelezettségek teljesítését vállalja, és
- akit/amelyet az Ügyvezető Elnökség döntése az Egyesület tagjává választ.

11. Az Egyesület rendes tagjává az Ügyvezető Elnökség - a 10. pontban szereplő feltételeknek megfelelő - olyan személyt választhat, aki/amely a vonatkozó jogszabályok alapján könyvelői tevékenységet végezhet, vagy ilyen személyt foglalkoztat.

12. A belépési szándékról belépési nyilatkozaton kell nyilatkozni, amely személyesen, postai úton, vagy telefax útján is benyújtható az Egyesület Ügyvezető Elnökségének.

13. A belépési nyilatkozat természetes személy tag esetében tartalmazza a magánszemély nevét, lakóhelyét és elektronikus levelezési címét (e-mail címét), jogi személy esetében az azt nyilvántartó szervezet azonosító adatain (pl. cégjegyzékszám) kívül a társaság székhelyét és elektronikus levelezési címét (e-mail címét). A nyilvántartó szervezet adatai tekintetében az Egyesület nyilvántartása hivatkozhat közhiteles nyilvántartásokra. A tagot terheli az esetleges címváltozásának bejelentési kötelezettsége, minden, ennek elmaradásából eredő kárért az Egyesület felelősséget nem vállal. Az Ügyvezető Elnökség a tagtól és a hozzáférhető hivatalos elektronikus adatbázisokból származó adatok alapján rögzíti a rendes tag adatait a tagnyilvántartásban.

14. Az Egyesület pártoló tagjává olyan személy válhat, aki/amely
- az Egyesület pártoló tagja kíván lenni,
- az Egyesület tevékenységét időszakosan vagy rendszeresen támogatni kívánja, és
- akit/amelyet az Egyesület Ügyvezető Elnöksége pártoló taggá választ.

15. Az Egyesület pártoló tagjának az Ügyvezető Elnökség - a 10. pontban szereplő feltételeknek megfelelő - azt a személyt választhatja, aki/amely az Egyesület részére meghatározott összegű támogatás évenkénti rendszeres megfizetését vállalja, és első támogatását az Egyesület számlájára történő átutalással megfizette. Költségvetési szerv az Egyesületnek nem lehet pártoló tagja. A pártoló tagot az Ügyvezető Elnökség nyilvántartásba veszi, és a nyilvántartásba vételről elektronikus üzenetet küld a pártoló tag számára.

16. Az Egyesület tiszteletbeli tagjává olyan magyar és külföldi természetes vagy jogi személy válhat, aki/amely az Egyesület célja szerinti, vagy ahhoz kapcsolódó területen folytat tevékenységet és akit az Egyesületi célok előmozdítása érdekében végzett tevékenységéért a taggyűlés tiszteletbeli taggá választ és a tiszteletbeli tagságot elfogadja. A tiszteletbeli tagot a taggyűlés döntése alapján az Ügyvezető Elnökség nyilvántartásba veszi, és a nyilvántartásba vételről elektronikus üzenetet küld a tiszteletbeli tag számára.

17. A tagsági viszony kezdő időpontja rendes tagok és pártoló tagok esetében az a nap, amelyen az Ügyvezető Elnökség a taggá választásról szóló döntést meghozta. A tiszteletbeli tagsági viszony a tiszteletbeli tag elfogadó nyilatkozatának az Ügyvezető Elnökséghez való megérkezésekor, a tiszteletbeli taggá választást kimondó taggyűlés napjára visszamenőleg jön létre.

A tagsági viszony megszűnése

18. A tagsági viszony (beleértve a pártoló-, tiszteletbeli- és szakmai tagsági viszonyt is) megszűnik
- a tag lemondásával,
- a tag kizárásával,
- a természetes tag halálával, egyéb tag megszűnésével,
- a tagnak a tagdíjfizetés, illetve a pártoló tagsági támogatás meg nem fizetése miatt a tagnyilvántartásból való törlésével.

19. A tagsági viszony megszűnik, ha a tag a tagságáról lemond. A lemondásról írásban, igazolható módon kell nyilatkozni. A lemondásról szóló nyilatkozatot az Egyesület elnökének kell megküldeni. A tagsági viszony a lemondásról szóló nyilatkozatnak az Egyesület által történt átvételének napján szűnik meg. A tagságról való lemondás a tagot a tagsága idején keletkezett vagyoni kötelezettségei teljesítése alól nem mentesíti.

20. A tagnak jogszabályt, az Egyesület Alapszabályát vagy taggyűlési határozatát súlyosan vagy ismételten sértő magatartása esetén az Elnökség - bármely egyesületi tag vagy egyesületi szerv kezdeményezésére - a taggal szemben kizárási eljárást folytathat le.

21. A tagsági viszony megszűnik a tag halála vagy megszűnése napján. Az elnöknek a tagot a tagnyilvántartásból az Egyesület tagjai közül törölnie kell halála vagy megszűnése esetén.

22. A tagot a tagnyilvántartásból tagdíjhátralék, illetve a pártoló tagi támogatás meg nem fizetése miatt az Ügyvezető Elnökség akkor törölheti, ha azt megelőzően írásban, igazolható módon felhívta a tagdíjhátralék, illetve támogatás megfizetésére, valamint arra, hogy a megfizetés elmulasztása a tag törlését vonja maga után, és a fizetési határidő eredménytelenül telt el.

23. A fizetési határidő eredménytelen eltelte esetén az Ügyvezető Elnökség írásban köteles értesíteni az érintett tagot az ellene indult eljárás megindításáról és alkalmat kell adni arra, az ügyét tárgyaló ügyvezető elnökségi ülésen szóban előadja. Az Ügyvezető Elnökség törlést kimondó határozata ellen az érintett tag a határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül az Elnökséghez fordulhat jogorvoslati kérelemmel, melyet az elnöknek kell igazolt módon megküldeni. A jogorvoslati kérelem ügyében az Elnökség legközelebbi ülésén dönt. A döntés előtt az érintett tagot - kérésére - az Elnökség köteles meghallgatni. A tagsági viszony az Ügyvezető Elnökség törlést kimondó határozatát követő 15. napon, jogorvoslati kérelem benyújtása esetén az Elnökség határozatának kézbesítése napján szűnik meg.

A rendes tag jogai és kötelezettségei

24. A rendes tag
- részt vehet az Egyesület tevékenységében és rendezvényein;
- a taggyűlésen szavazhat;
- ha a törvényben foglalt feltételeknek eleget tesz, az Egyesület bármely tisztségére választható;
- a taggyűlés napirendjére, napirendi pontjára javaslatot tehet;
- kezdeményezheti tiszteletbeli tag felvételét;
- jogosult igénybe venni az Egyesületnek a tagok részére biztosított szolgáltatásait.

25. Kizárólag a rendes tag csatlakozhat önkéntes alapon az Egyesület felelősségbiztosítási programjához. A felelősségbiztosítási programhoz való csatlakozás emelt tagdíjfizetési kötelezettséggel és az Egyesület által megkötött biztosítási kötvényben garantált jogosultságokkal jár.

26. A rendes tag hozzáférést kap az Egyesület elektronikus kommunikációs csatornáihoz, különösképpen a www.mkoe.hu/forum oldalak használatához. A hozzáférés megadása során az Egyesület részéről eljáró alelnök ellenőrzi a tag felhasználói jogosultságát a személyazonosság visszaigazolása útján.

27. Az Egyesület rendes tagja
- köteles tagdíjat fizetni;
- köteles betartani az Alapszabály rendelkezéseit;
- köteles betartani a taggyűlés, az Elnökség és az Ügyvezető Elnökség határozatait;
- nem veszélyeztetheti az Egyesület céljának megvalósítását.

A különleges jogállású tagok jogai és kötelezettségei

28. A tiszteletbeli és pártoló tag
- az Egyesület szerveibe nem választhat és nem választható;
- az Egyesület taggyűlésének döntéshozatalában csak tanácskozási joggal vehet részt;
- köteles betartani az Egyesület Alapszabályát, végrehajtani a taggyűlés, az Elnökség és az Ügyvezető Elnökség határozatait.

29. Az Egyesület pártoló tagja évente - az Ügyvezető Elnökség által meghatározott határidőre - az Egyesület számlájára történt átutalással köteles megfizetni az Egyesületbe történő belépéskor általa vállalt támogatást. Amennyiben a támogatás összege meghaladja a KÖNYV-VITEL elnevezésű szaklapnak az Ügyvezető Elnökség által meghatározott árát, a támogatás megfizetésével a pártoló tag ingyenesen jogosulttá válik a szaklap elektronikus vagy nyomtatott példányára.

Eljárás tagsági viszonnyal illetve tisztségviselőkkel kapcsolatos egyes ügyekben

30. Az írásbeli figyelmeztetés, a megrovás, a tagsági viszony felfüggesztése, illetve a felfüggesztés megszűntetése, tisztségből való visszahívás, kizárás intézkedés (a továbbiakban együtt: intézkedés) megtételére jogosult szerv írásban, igazolható módon köteles értesíteni az érintett tagot az ellene indult eljárás megindításáról és alkalmat kell adni arra, hogy védekezését az ügyét tárgyaló szerv ülésén előadja. Az intézkedést kimondó határozatot írásba kell foglalni és indoklással kell ellátni. Az indoklásnak tartalmaznia kell az intézkedés alapjául szolgáló tényeket és bizonyítékokat, továbbá a jogorvoslati lehetőségről való tájékoztatást. Az intézkedést kimondó határozatot az érintett taggal, illetve tisztségviselővel közölni kell.

30/A. Az intézkedést kimondó határozat ellen - ha azt nem a taggyűlés hozta - az érintett tag a határozat kézhezvételétől számított 30 napon belül a taggyűléshez fordulhat jogorvoslati kérelemmel, amelyet az elnöknek kell igazolt módon megküldeni. A jogorvoslati kérelem ügyében a taggyűlés a legközelebbi ülésén dönt. A döntés előtt az érintett tagot - kérésére - a taggyűlés köteles meghallgatni. A tagsági viszony az Elnökség kizárást kimondó határozatát követő 30. napon, jogorvoslati kérelem benyújtása esetén a taggyűlési határozat kézbesítésének napján szűnik meg.

III. Az Egyesület szervezete

31. Az Egyesület szervei:
- a taggyűlés,
- az Elnökség,
- az Ügyvezető Elnökség,
- a Számvizsgáló Bizottság,
- az Etikai Bizottság.

A taggyűlés

32. Az Egyesület legfőbb szerve a taggyűlés. A taggyűlésen minden olyan rendes tag jogosult részt venni, aki nem áll a tagsági jogoktól való felfüggesztés határozat (96-87. pontok) hatálya alatt.

33. A taggyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik a következő döntések meghozatala:
- az Alapszabály elfogadása és módosítása,
- az Egyesület más egyesülettel való egyesülésének vagy feloszlásának kimondása,
- az Ügyvezető Elnökség és az Elnökség, valamint a Számvizsgáló Bizottság és az Etikai Bizottság elnökének és tagjainak megválasztása és visszahívása,
- a tagdíj összegének és esedékességének megállapítása.

34. A taggyűlést az elnök évente legalább egyszer köteles összehívni. A taggyűlést akkor is össze kell hívni, ha azt a bíróság elrendeli, illetve ha azt az Egyesület tagjainak legalább egytizede az ok és cél megjelölésével kéri.

35. A taggyűlést - a napirend közlésével - elektronikus levélben írásban kell összehívni. A meghívót a tag által erre a célra megadott e-mail címre kell megküldeni. A meghívónak a taggyűlés kezdő időpontját 15 nappal megelőzően kell a tagokhoz megérkeznie. Amennyiben a meghívó átvételének tényét és időpontját a tag a kiküldést követő 5 napon belül nem igazolja vissza, a meghívót postai úton, igazolható módon is meg kell küldeni részére úgy, hogy az a taghoz a taggyűlés megtartását legalább 5 nappal megelőzően megérkezhessen.

36. Biztosítani kell, hogy a meghívó kiküldését megelőzően az Egyesület tagjai a taggyűlés napirendi pontjaira javaslatot tehessenek. Ennek érdekében az Egyesület honlapján a taggyűlés tervezett napirendjét a taggyűlési meghívó kiküldését megelőzően legalább 25 nappal közzé kell tenni. A javaslattételre legalább 5 napot kell biztosítani.

37. A tag a napirenden szereplő és a taggyűlési meghívóval - vagy azt követően - e-mailben megküldött, az Elnökség által előterjesztett, a taggyűlés hatáskörében eldöntendő előterjesztéshez módosító indítványt nyújthat be. A módosító indítványt írásban a taggyűlést megelőző 10. napig az Egyesület címére e-mailben, illetve a taggyűlésen szóban lehet előterjeszteni. Az írásban beterjesztett módosító indítvány csak akkor tárgyalható, ha az előterjesztő a taggyűlésen jelen van.

38. A taggyűlés akkor határozatképes, ha azon a tagok több mint fele részt vesz. A határozatképességet a taggyűlés napján szavazásra jogosultak létszáma alapján kell megállapítani.

39. Megismételt taggyűlést akkor lehet tartani, ha a taggyűlés nem határozatképes. A megismételt taggyűlést az eredeti taggyűlési meghívóban az eredeti taggyűlés napjára lehet összehívni. Az a résztvevők számától függetlenül határozatképes, ha a távolmaradás jogkövetkezményeit és a megismételt taggyűlés időpontját és helyét a meghívó tartalmazza. A megismételt taggyűlésen kizárólag az eredeti meghívóban rögzített napirendi pontok tárgyalhatók meg.

40. A taggyűlés levezető elnökét az Ügyvezető Elnökség jelöli ki, a taggyűlés jegyzőkönyvvezetőt és a jegyzőkönyvet hitelesítő két tagot köteles választani.

41. A taggyűlésen csak a meghívóban rögzített napirendi pontok tárgyalhatók meg. A kiküldött meghívóban szereplő napirenden túli javaslatok csak akkor vehetők napirendre, ha a taggyűlésen minden szavazásra jogosult tag jelen van, és többségük ezzel egyetért.

42. A taggyűlés döntéseit - ha az Alapszabály másként nem rendelkezik - a jelenlévő tagok szótöbbségével, nyílt szavazással hozza. A jelenlévő tagok 20 %-ának indítványára a taggyűlés írásban, titkosan köteles szavazni.

43. Titkosan, írásbeli szavazással dönt
- az elnöknek, az alelnököknek, az Ügyvezető Elnökség tagjainak, az Elnökség tagjainak, a Számvizsgáló Bizottság elnökének és tagjainak, valamint az Etikai Bizottság elnökének és tagjainak megválasztásáról, visszahívásáról,
- az Egyesület más egyesülettel való egyesüléséről, feloszlásának kimondásáról.

44. A titkos szavazás lebonyolítására a taggyűlés szavazatszámláló bizottságot köteles választani.

45. A taggyűlésen jelen lévő tagok kétharmadának szavazata szükséges:
- az Alapszabály módosításához,
- az Egyesület más egyesülettel való egyesülésének vagy feloszlásának kimondásához,
- az elnök, az Ügyvezető Elnökség és az Elnökség tagiank visszahívásához.

46. Nyílt szavazás esetén a taggyűlés levezető elnöke köteles elrendelni a szavazást, és a leadott szavazatok szavazatszámlálók bevonásával történő megszámlálását. A szavazatok számlálását a levezető elnök az alelnökök bevonásával felügyeli, összesíti a szavazatszámlálók által megszámolt szavazatokat és hirdeti ki annak eredményét.

Konzultáció és véleménynyilvánítás elektronikus úton

47. A 36. és 37. pontokban foglaltaktól eltérően az Ügyvezető Elnökség erre vonatkozó külön döntése alapján a taggyűlést megelőzően a tagokkal előzetes konzultáció folytatható le elektronikus úton (a továbbiakban: elektronikus konzultáció), melynek keretén belül véleménynyilvánító szavazás is elrendelhető.

48. Az elektronikus konzultációt az Egyesület által üzemeltetett www.mkoe.hu/forum felületen, a taggyűlés napját tartalmazó témaként kell megjeleníteni. Az elektronikus konzultáció nem tekinthető sem taggyűlésnek, sem taggyűlésen kívüli határozathozatalnak. Az elektronikus konzultáció időtartama legalább 24 óra, legfeljebb 120 óra lehet. Az elektronikus konzultáció nyelve a magyar.

49. Az elektronikus konzultációnak az Egyesület honlapján történő közzétételében pontosan rögzíteni kell az elektronikus konzultáció kezdő időpontját, a hozzászólásokra, vitára rendelkezésre álló időkeretet, a vita lezárásának időpontját, valamint a határozati javaslatokról történő szavazás záró időpontját.

50. Az elektronikus konzultáció moderátorát az Ügyvezető Elnökség jelöli ki. A moderátor felelős az elektronikus konzultációnak az Alapszabály rendelkezései szerinti megtartásáért.

51. Az elektronikus konzultáción az a rendes tag vehet részt, aki a www.mkoe.hu/forum oldalra az elektronikus működtetésért felelős alelnöktől hozzáférési jogosultságot kapott. A hozzáférési jogosultság eredeti időpontban való kiadásakor az alelnök válaszüzenettel ellenőrzi a tag által megadott elektronikus e-mail cím azonosságát és a tag személyazonosságát.

52. A hozzáférési jogosultságot az elektronikus működtetésért felelős alelnök minden olyan tagnak köteles kiadni, aki személyazonosságát igazolta, és nem áll a tagsági jogoktól való felfüggesztés (90. pont) hatálya alatt. A tag köteles gondoskodni arról, hogy hozzáférési jogosultságával más illetéktelen személy ne élhessen vissza.

53. A vita lezárását követően a konzultáció levezető elnöke - az Ügyvezető Elnökség ilyen irányú előzetes döntése esetén - az Ügyvezető Elnökség által meghatározott kérdéseket bocsát szavazásra.

54. A moderátor köteles a tagok részére a szavazatok leadásához elegendő időt biztosítani. A szavazást az elektronikus konzultáció meghirdetésekor előre meghatározott időpontban le kell zárni. Az ezt követően leadott szavazatokat érvénytelennek kell tekinteni.

55. A www.mkoe.hu/forum oldalra telepített szoftver nyílt szavazás esetén a szavazók azonosítóival együtt regisztrálja a szavazatokat. Titkos szavazás kizárólag az Egyesülettől független informatikai szolgáltató közreműködésével és olyan szoftverrel bonyolítható le, amellyel biztosítható, hogy a leadott szavazatokat utólag se lehessen beazonosítani annak leadójával.

56. A szoftver erre való alkalmasságáról az elektronikus működtetésért felelős alelnök - annak első alkalmazását megelőzően - köteles megfelelő szakértő véleményét megkérni, és azt az Egyesület honlapján a tagok számára hozzáférhetővé tenni. Legalább száz tagnak az elektronikus konzultáció során tett kérése esetén a titkos szavazás hitelesítésére az Egyesület közjegyző közreműködését köteles igénybe venni.

57. A szavazás eredményét - titkos szavazás esetén is - az elektronikus működtetésért felelős alelnök állapítja meg és hirdeti ki.

58. Az elektronikus konzultáción leírtakat és a szavazás eredményét hiteles módon, úgy kell rögzíteni, hogy az utóbb is ellenőrizhető legyen. Az elektronikus konzultáció bejegyzéseit és a szavazásokat az Egyesület által fenntartott elektronikus tárhelyen meg kell őrizni, és folyamatosan megtekinthetővé kell tenni minden olyan személy számára, aki az Egyesület info@mkoe.hu címén ehhez a tárfelületen őrzött fórumbejegyzésekhez jogszabályi felhatalmazás okán hozzá kíván férni.

59. Az előzetes konzultáción elhangzott vélemény és a megtartott szavazás eredménye az Egyesület egyetlen szerve döntésének sem tekinthető, nem helyettesíti az Egyesület szerveinek jogszabályban és az Alapszabályban biztosított hatáskörében hozandó döntéseit. Az elektronikus konzultáció keretében megtartott szavazás kizárólag véleménynyilvánító jellegű, az Egyesület vezető tisztségviselőire és testületi szerveire kötelező erővel nem bír.

Az Elnökség

60. Az Elnökség tagjai:
- elnök,
- négy alelnök,
- tizenöt elnökségi tag.

61. Az elnökségi tagokat a taggyűlés választja 5 évre. Az elnökségi tagok választására a vezető tisztségviselők választására vonatkozó eljárási szabályokat (100. - 104. pontok) kell megfelelően alkalmazni.

62. Az elnökségi tagság megszűnik
- a tisztségről való lemondással,
- visszahívással,
- a határozott idő lejártával,
- az elnökségi tag halálával.

63. A lemondást az Elnökség ülésén kell bejelenteni és a jegyzőkönyvben rögzíteni, vagy az elnökkel írásban, igazolható módon kell közölni.

64. Ha az Elnökség tagjai közül a tagok valamelyikének elnökségi tagsága - annak lejártát megelőzően - megszűnik, az újonnan megválasztott tag megbizatása az eredetileg megválasztott tag megbizatási idejének hátralevő időtartamára szól.

65. Az Elnökség hatáskörébe tartozik a következő döntések meghozatala:
- az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló törvényben meghatározott beszámoló elfogadása,
- döntés az Ügyvezető Elnökség, a Számvizsgáló Bizottság, valamint az Etikai Bizottság beszámolójának elfogadásáról,
- az Egyesület éves költségvetésének megállapítása.

66. Az Elnökség egyéb feladatai:
- javaslattétel az Egyesület céljaival, feladataival összefüggő kérdésekkel kapcsolatos stratégiai álláspontra vonatkozóan;
- javaslattétel a taggyűlés napirendi pontjaira vonatkozóan;
- az egyesület elnökének és alelnökeinek írásbeli és/vagy szóbeli beszámoltatása;
- eseti bizottságok megalakítása;
- az Egyesület tulajdonában levő KÖNYV-VITEL újság számára szakmai cikkek és anyagok összeállítása szerzői díj felszámítása nélkül.

67. Az Elnökséget az elnök bármikor összehívhatja, de legalább évente egyszer össze kell hívnia. Az Elnökséget igazolható módon, írásban, elektronikus levélben kell összehívni.

68. Az Elnökség határozatképes, ha azon a tagjainak több mint fele részt vesz. Az Elnökség határozatait a jelenlévő tagok szótöbbségével, nyílt szavazással hozza.

69. Az Elnökség jegyzőkönyvvezetőt és a jegyzőkönyvet hitelesítő két tagot köteles választani.

Az Ügyvezető Elnökség

70. Az Ügyvezető Elnökség az Egyesület ügyintéző és képviseleti szerve.

71. Az Ügyvezető Elnökség tagjai:
- az Egyesület elnöke,
- Az Egyesület négy alelnöke,
- a taggyűlés által erre a tisztségre külön megválasztott két elnökségi tag.

72. Az Ügyvezető Elnökség tagjai az Egyesület vezető tisztségviselői.

73. Az Ügyvezető Elnökség tagja az lehet,
- aki legalább korlátozottan cselekvőképes, kivéve, ha a cselekvőképességét a bíróság a képviseleti joggal érintett ügycsoportban korlátozta, és
- a közügyek gyakorlásától nincs eltiltva, és
- aki
-- magyar állampolgár, vagy
-- a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvényben meghatározottak szerint a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkezik, vagy
-- a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény hatálya alá tartozik, és bevándorolt vagy letelepedett jogállású, illetve tartózkodási engedéllyel rendelkezik.

74. Az Ügyvezető Elnökség tagjait - az Elnökség tagjainak megválasztásával egyidejűleg - a taggyűlés választja 5 évre. Ha az Ügyvezető Elnökség tagjai közül a tagok valamelyikének ügyvezető elnökségi tagsága - annak lejártát megelőzően - megszűnik, az újonnan megválasztott tag megbizatása az eredetileg megválasztott tag megbizatási idejének hátralevő időtartamára szól.

75. Az ügyvezető elnökségi tagság megszűnik
- a tisztségről való lemondással,
- visszahívással,
- a határozott idő lejártával,
- az ügyvezető elnökségi tag halálával.

76. A lemondást az Ügyvezető Elnökség ülésén kell bejelenteni és a jegyzőkönyvben rögzíteni, vagy az elnökkel írásban, igazolható módon kell közölni.

77. Ha az Ügyvezető Elnökség tagjai közül a tagok valamelyikének ügyvezető elnökségi tagsága - annak lejártát megelőzően - megszűnik, az újonnan megválasztott tag megbizatása az eredetileg megválasztott tag megbizatási idejének hátralevő időtartamára szól.

78. Az Ügyvezető Elnökség hatáskörébe tartozik:
- döntés az Elnökség és a taggyűlés összehívásáról;
- döntés a rendes tagok és a pártoló tagok felvételéről;
- az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló törvényben meghatározott beszámoló tervének, az Egyesület éves költségvetési tervének és az Ügyvezető Elnökség beszámolójának az elnökség elé terjesztése;
- döntés minden olyan ügyben, amely nem tartozik a taggyűlés, az Elnökség, az elnök vagy az Egyesület más szerve hatáskörébe.

79. Az Ügyvezető Elnökséget az elnök bármikor összehívhatja, de legalább félévente egyszer össze kell hívnia. Az Ügyvezető Elnökséget elektronikus levélben kell összehívni.

80. Az Ügyvezető Elnökség ülése határozatképes, ha azon a tagjainak több mint fele részt vesz. Az Ügyvezető Elnökség határozatait a jelenlévő tagok szótöbbségével, nyílt szavazással hozza. Az Ügyvezető Elnökség üléséről felvett jegyzőkönyvet az ülésen résztvevő ügyvezető elnökségi tagok írják alá.

Etikai Bizottság

81. Az Etikai Bizottság (a továbbiakban e cím alatt: Bizottság) elnökét és két tagját a taggyűlés választja 5 évre. A Bizottság elnökének és tagjainak választására a vezető tisztségviselők választására vonatkozó eljárási szabályokat (100. - 104. pontok) kell megfelelően alkalmazni.

82. A Bizottság feladata, hogy őrködjön a könyvelőkre vonatkozó jogszabályi rendelkezések, etikai normák, az Alapszabály és az Egyesület testületi szervei által hozott határozatok megtartása felett.

83. Ha a Bizottságnak hivatalból, vagy bejelentés alapján tudomására jut, hogy az Egyesület valamelyik tagja, vezető tisztségviselője egyesületi taghoz, vezető tisztségviselőhöz vagy könyvelőhöz méltatlan magatartást tanúsít, illetve az Alapszabályt, az Egyesület testületi szervei által hozott határozatot megszegi, az ügyet megvizsgálja, és javaslatot tesz a taggal, vezető tisztségviselővel szemben alkalmazandó intézkedésre.

84. A Bizottság eljárásának megindításáról az érintett tagot, vezető tisztségviselőt írásban értesíteni kell, és alkalmat kell adni arra, hogy védekezését szóban vagy írásban kifejtse.

85. A vizsgálat eredményeként a Bizottság egyszerű szótöbbséggel meghozott határozatával a következő intézkedések megtételére tehet javaslatot:
- írásbeli figyelmeztetés,
- megrovás,
- tisztségből való visszahívás,
- tagsági viszony felfüggesztése,
- kizárás.

86. Az Egyesület felfüggesztheti bármely tag tagsági viszonyát, ha az szakmai tevékenységével összefüggő vagy az Egyesület tekintélyének kárt okozó bűncselekmény elkövetése miatt jogerős ítélet hatálya alatt áll, vagy ellene szakmai tevékenységével összefüggő bűncselekmény miatt büntető eljárás indult. A büntető eljárás megindításának tényéről a tag az általa történt értesüléstől számított 8 napon belül köteles kötetlen formában bejelentést tenni az Etikai Bizottság felé.

87. A rendes tag tagsági viszonyát fel kell függeszteni, ha a büntető eljárás, illetve jogerős ítélet (86. pont) tényéről bejelentését elmulasztja, vagy ha az előírt tagdíjjal vagy más, az Egyesülettel szemben fennálló pénzügyi kötelezettségével hátralékban van és azt külön felhívás ellenére nem teljesíti, feltéve, hogy a tagdíjfizetés elmulasztása miatt az Ügyvezető Elnökség nem törölte a tagdíjnyilvántartásból (22. pont).

88. Az intézkedés megtételére a Bizottság javaslata alapján az Ügyvezető Elnökség, vezető tisztségviselő érintettsége esetén az Elnökség jogosult. A tisztségből való visszahívás és a kizárás ügyében való döntés meghozatala a taggyűlés hatáskörébe tartozik.

89. A Bizottság ilyen intézkedések megtételére vonatkozó javaslatát az elnök, illetve az Elnökség köteles a legközelebbi - szükség esetén rendkívüli - taggyűlés napirendjére felvenni.

90. A felfüggesztett tagot - a felfüggesztés hatálya alatt - a 24. pontban felsorolt jogok nem illetik meg. A felfüggesztést haladéktalanul meg kell szüntetni, ha elrendelésének oka már nem áll fenn.

Számvizsgáló Bizottság

91. A Számvizsgáló Bizottság (a továbbiakban e cím alatt: Bizottság) elnökét és két tagját a taggyűlés választja 5 évre. A Bizottság elnökének és tagjainak választására a vezető tisztségviselők választására vonatkozó eljárási szabályokat (100. - 104. pontok) kell megfelelően alkalmazni.

92. A Bizottság figyelemmel kíséri az Egyesület gazdálkodásának szabályszerűségét, ellenőrzi az Egyesület gazdálkodását, megvizsgálja az Egyesület beszámolóját.

93. A Bizottság a vezető tisztségviselőktől, megbízottjaiktól, tagjaitól, alkalmazottaitól felvilágosítást kérhet, az Egyesület könyveibe és irataiba betekinthet, azokat - ha szükséges, szakértők bevonásával - megvizsgálhatja.

94. A számviteli törvény szerinti beszámolóról az Elnökség csak a Bizottság írásbeli jelentésének birtokában határozhat.

95. A Bizottság az általa észlelt szabálytalanságokról köteles az Ügyvezető Elnökséget tájékoztatni, illetve felhívni a szabálytalanság megszűntetésére.

96. A Bizottság köteles az Ügyvezető Elnökség összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy
- az Egyesület működése során olyan jogszabálysértést, vagy az Egyesület érdekeit egyébként súlyosan sértő cselekményt vagy mulasztást észlelt, amelynek megszűntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése az Ügyvezető Elnökség döntését teszi szükségessé, vagy
- az Egyesület vezető tisztségviselőjének felelősségét megalapozó tény merült fel.

97. A taggyűlést vagy az Ügyvezető Elnökséget a Bizottság indítványára - annak megtételétől számított 30 napon belül - intézkedés céljából össze kell hívni. E határidő eredménytelen eltelte esetén a taggyűlés és az Ügyvezető Elnökség összehívására a Bizottság is jogosult.

98. Ha az arra jogosult szerv a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a felügyelő szerv köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi ellenőrzést ellátó ügyészséget.

IV. Az Egyesület vezető tisztségviselői

99. Az Egyesület vezető tisztségviselői az Ügyvezető Elnökség tagjai:
- az elnök,
- a négy elnökhelyettes,
- az Ügyvezető Elnökségbe megválasztott két tag.

100. A vezető tisztségviselők megválasztása a taggyűlés hatáskörébe tartozik. Ugyanaz a tisztség újraválasztással korlátlan ideig betölthető.

101. A megválasztandó személyekre az Egyesület bármely tagja javaslatot tehet a taggyűlési meghívó megküldését követő 5 napon belül, a javaslatnak a taggyűlési meghívóban szereplő felhívásban megjelölt e-mail címre történő megküldésével. A jelöléseket az elnök teszi közzé a taggyűlés kezdetekor. A taggyűlésen részt vevő rendes tagok a taggyűlésen szóban - elektronikus taggyűlés esetében a taggyűlési felületen írásban - is tehetnek javaslatot jelölt személyére.

102. A jelöltnek a taggyűlés előtt írásban, vagy a taggyűlés közben szóban - elektronikus taggyűlés esetében a taggyűlési felületen írásban - tett elfogadó nyilatkozatban kell nyilatkoznia arról, hogy a jelölést elfogadja és a választás feltételeinek megfelel. A jelölőlistára a jelölteket a rájuk leadott jelölések csoportosítása (99. pont), és azon belül a jelölési javaslatok száma szerint csökkenő sorrendben kell felvenni. A taggyűlésen történő helyszíni jelöléskor a jelölőlistára történő felvétel a jelölés sorrendjében történik.

103. A szavazást a taggyűlésen megválasztott 3 tagú szavazatszedő bizottság bonyolítja le, amely felel a szavazás szebályszerűségéért, titkosságáért. A titkos szavazást lehetővé tevő feltételeket a taggyűlés levezető elnöke biztosítja.

104. Megválasztott elnöknek az elnöki tisztségre jelöltek közül az minősül, aki megkapta az érvényesen leadott szavazatok több mint felét. Megválasztott alelnöknek az alelnöki tisztségre jelöltek közül a négy legtöbb szavazatot, az Ügyvezető Elnökség tagjának az ügyvezető elnökségi tagságra jelöltek közül a két legtöbb szavazatot kapott személy minősül, feltéve, hogy külön-külön megkapták az érvényesen leadott szavazatok több mint felét. Szavazategyenlőség esetén ismételt szavazást kell tartani - kivéve, ha visszalépés miatt annyi megválasztott marad, ahány még be nem töltött tisztség van -, melyen az egyenlő szavazatot megszerző jelöltek indulhatnak.

105. A szavazást úgy kell lebonyolítani, hogy - amennyiben vállalják - lehetőség legyen az elnöknek meg nem választott személy alelnökként, az alelnöknek meg nem választott személy ügyvezető elnökségi tagként, az ügyvezető elnökségi tagnak meg nem választott személy elnökségi tagként történő jelölésére.

106. Ha a vezető tisztségviselők valamelyikének megbizatása - annak lejártát megelőzően - megszűnik, az új vezető tisztségviselő megválasztása érdekében rendkívüli taggyűlést kell tartani. Ezt a rendkívüli taggyűlést az elnök, illetve - új elnök megválasztása céljából összehívott taggyűlés esetén - az Ügyvezető Elnökség köteles összehívni a megbizatás megszűnését követő 180 napon belüli időpontra.

107. Amennyiben a tagok legalább egytizede írásban kezdeményezi valamelyik vezető tisztségviselő, az Etikai Bizottság, illetve a Számvizsgáló Bizottság elnöke vagy tagja visszahívását, az erre irányuló kezdeményezést egyben a taggyűlés összehívására irányuló kezdeményezésnek kell tekinteni. A visszahívásban érintett személyek a taggyűlésen nem szavazhatnak, és a határozatképesség, valamint a szavazati arány megállapításánál is figyelmen kívül hagyandók.

Elnök, alelnökök

108. Az elnök feladatai és hatásköre:
- összehívja a taggyűlést,
- összehívja és levezeti az Elnökség ülését,
- összehívja és levezeti az Ügyvezető Elnökség ülését,
- gondoskodik az Ügyvezető Elnökség, az Elnökség és a taggyűlés üléseinek, döntéseinek megfelelő előkészítéséről,
- kapcsolatot tart a hasonló jellegű szakmai szervezetekkel, közigazgatási szervekkel, köztestületekkel,
- ellátja a taggyűlés, az Elnökség és az Ügyvezető Elnökség által ráruházott feladatokat.

109. Az elnök az Egyesület ügyvezetése körében
- irányítja az Egyesület gazdálkodását,
- megköti az Egyesület működéséhez szükséges - az Ügyvezető Elnökség által meghatározott értékhatár alatti - szerződéseket,
- az Ügyvezető Elnökség elé terjeszti az értékhatár feletti szerződéseket, megállapodásokat,
- gyakorolja az Egyesület munkavállalói felett a munkáltatói jogokat,
- megszervezi és irányítja a Titkárságot.

110. Az elnök a Titkárság bevonásával
- vezeti az Egyesület tagnyilvántartását (rendes tagok, pártoló tagok, tiszteletbeli tagok, szakmai tagok megbontásban),
- nyilvántartja a befizetett tagdíjakat, szakmai tagdíjakat, támogatásokat,
- kezeli az Egyesület pénzeszközeit, ennek keretében utalványozási jogkört gyakorol,
- kezeli az Egyesület iratait, bevételi és kiadási bizonylatait,
- vezeti a határozatok tárát.

111. Intézkedéseit a taggyűlés, az Elnökség, illetve az Ügyvezető Elnökség döntésének megfelelően, döntés hiányában pedig az Egyesület érdekeivel összhangban kell megtennie.

112. Az elnököt akadályoztatása esetén az általa kijelölt alelnök helyettesíti.

113. Az alelnökök közül az elnök jelöli ki a szakmai feladatokért felelős alelnököt és az elektronikus működtetésért felelős alelnököt.

V. Az Egyesület képviselete

114. Az Egyesületet az elnök önállóan képviseli. Az Egyesület nevében aláírásra az elnök önállóan jogosult. Ha nem ő az aláíró, és jogszabály a nyilatkozat érvényességéhez írásbeli alakot kíván, két, az elnök által képviseleti joggal felruházott alelnök aláírása szükséges. Az elnök az alelnökök és elnökségi tagok közül legalább 5 személy számára biztosít elektronikus banki hozzáférést, amely alapján kizárólag együttes aláírás melletti kifizetés engedélyezhető.

115. Az Egyesület szakmai tevékenysége körében az Egyesület nevében hivatalos állásfoglalásra, véleménynyilvánításra az elnök, az alelnökök, vagy az általuk kijelölt elnökségi tag jogosult. Kijelölés hiányában a nyilatkozó nem tekinthető az Egyesület nevében nyilatkozó személynek. Az Egyesület tagjai az Egyesület bármely döntésével kapcsolatos magánvéleményüket - ennek hangsúlyozásával - bármikor szabadon hangoztathatják.

VI. A tagdíj

116. Az Egyesület tagdíjának és szakmai tagdíjának mértékét az Ügyvezető Elnökség határozza meg. A megállapított évi tagdíjról a tagokat és a szakmai tagokat e-mailben és a www.mkoe.hu oldalon kell értesíteni.

117. A tagdíjat az Egyesület számlájára történő átutalással vagy az Egyesület pénztárába történő befizetéssel kell megfizetni.

VII. Az Egyesület vagyona, gazdálkodása

118. Az Egyesület az Alapszabályban meghatározott cél megvalósítása érdekében vagyonával önállóan gazdálkodik.

119. Az Egyesület tartozásaiért saját vagyonával felel. Az Egyesület tagja - a tagdíj megfizetésén túl - az Egyesület tartozásaiért saját vagyonával nem felel.

120. Az Egyesület alapszabályában meghatározott cél szerinti tevékenységet folytathat és - célja megvalósítása gazdasági feltételeinek biztosítása érdekében - gazdasági-vállalkozási tevékenységet is végezhet, amennyiben ez az alapcél szerinti tevékenységét nem veszélyezteti. Az Egyesület kizárólag egyszemélyes társaságot hozhat létre, amelyhez a taggyűlés jóváhagyása szükséges.

121. Az Egyesület csak olyan módon vehet fel hitelt és vállalhat kötelezettséget, amely nem veszélyezteti az alapcél szerinti tevékenységének ellátását és működésének fenntartását.

122. Az Egyesület bevételei:
- tagdíj;
- gazdasági-vállalkozási tevéeknységből (szolgáltatás nyújtásából) származó bevétel;
- költségvetési támogatás;
- más szervezettől, illetve magánszemélytől kapott adomány;
- befektetési tevékenységből származó bevétel;
- egyéb bevétel.

123. Az Egyesület költségei, ráfordításai (kiadásai):
- alapcél szerinti tevékenységhez közvetlenül kapcsolódó költségek;
- gazdasági-vállalkozási tevékenységhez (szolgáltatás nyújtásához) közvetlenül kapcsolódó költségek;
- Az Egyesület szerveinek, szervezetének működési költségei (ideértve az adminisztráció költségeit és az egyéb felmerült közvetett költségeket), valamint a több tevékenységhez használt immateriális javak és tárgyi eszközök értékcsökkenési leírása;
- az előző pontok alá nem tartozó egyéb költség.

124. Az Egyesület a működési és egyéb költségeit, ráfordításait (kiadásait), valamint a több tevékenységhez használt immateriális javak és tárgyi eszközök értékcsökkenési leírását az alapcél szerinti tevékenység és a gazdasági-vállalkozási tevékenység, továbbá közhasznú jogállás esetén a közhasznú tevékenységek között a tevékenységek árbevételének (bevételének) arányában kell évente megosztani.

125. Az Egyesület gazdálkodását az elnök irányítja.

VIII. Egyéb rendelkezések

126. Az Egyesület vezető tisztségviselői közül díjazásra kizárólag az elnök jogosult. Az elnök - az Egyesület éves költségvetésének keretei között - az Elnökség jóváhagyása mellett legfeljebb az éves várható összes bevétel legfeljebb 50%-át költheti a saját és a Titkárság javadalmazására, beleértve azok adó- és járulékterheit. Az Elnökség az éves költségvetés elfogadásakor díjazást állapíthat meg a Számvizsgáló Bizottság elnöke részére is.

127. Az Egyesület szervei, vezető tisztségviselői, illetve a Titkárság által a tagoknak küldendő bármely levelet, értesítést, meghívót kizárólag e-mailben kell megküldeni. Az e-mailben megküldött bármely közlés nem igényel fokozott biztonságú elektronikus aláírást.

128. A természetes személy tagok a saját, valamint a nem természetes személy tagok az általuk foglalkoztatott, a tagi jogokat gyakorló és/vagy tagi szolgáltatás igénybevételére jogosult természetes személyek személyes adatait, a kötelező továbbképzés nyilvántartásához szükséges egyéb adatait, valamint e-mail címüket, és az előbbiek változását - az adatvédelmi törvény és egyéb jogszabályi előírások megtartásával - az Egyesület rendelkezésére bocsátják. A jogszerűen rendelkezésére bocsátott adatokat az Egyesület az Alapszabályban foglalt feladatai teljesítése körében jogosult kezelni.

129. Az alapszabályban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény és az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2012. évi CLXXV. törvény rendelkezési irányadók, annak keretei között a taggyűlés bármely kérdésben határozatot hozhat.

130. Az Egyesület közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt.


Jelen Alapszabályt a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete a Budapesten, 2013. augusztus 1.-én megtartott megismételt taggyűlésén az Egyesület 2002. január 11.-i keltezéssel nyilvántartott és 2012. december hó 7. napján módosított Alapszabálya módosításaként és egységes szerkezetbe foglalt szövegeként elfogadta.


Budapest, 2013. augusztus 1.

Lengyel Tibor s.k.
az Egyesület elnöke



MKOE a Facebook-on is!

Állásajánlatok

Ingyenes álláshirdetési lehetőség:
tovább a feladáshoz



Minden jog fenntartva © 2004 - 2017 Magyar Könyvelők Országos Egyesülete